Werkwijze MR
Vergaderingen
De MR vergadert zes keer in een schooljaar in de aula van de school. De vergaderdata worden zo gekozen dat ze gunstig liggen, net voor of na de GMR-vergaderingen. De directeur van de school kan op verzoek van de MR toelichting op e/o verduidelijking op agendapunten geven en schuift daarom in de regel een deel van elke MR vergadering aan.
Taakverdeling
Op de eerste MR-vergadering van het schooljaar wordt besproken wie het voorzitterschap op zich neemt. Het notuleren van de vergaderingen gebeurt op roulatiebasis en bij taak/ actie wordt gekeken wie dat het beste op kan pakken. De MR streeft naar een evenwichtige taakverdeling tussen ouderleden en personeelsleden.
Agenda
Alle MR-leden en de directeur kunnen tot uiterlijk 7 dagen voor de vergadering agendapunten aandragen bij de voorzitter. De voorzitter stelt in overleg met de directeur de agenda samen. Alle MR-leden krijgen de agenda en de vergaderstukken uiterlijk één week voor de vergadering toegestuurd.
De voorzitter vermeldt bij de agendapunten status/doel van bespreking, zodat iedereen weet of het onderwerp ter informatie, advies of instemming voorligt.
Vaste agendapunten zijn:
- Notulen van de vorige vergadering.
- Mededelingen van de directie.
- Mededelingen van de GMR.
- Onderwerpen ter informatie, advies of instemming.
- Rondvraag.
Correspondentie
Alle MR-leden krijgen de vergaderstukken die ter informatie, advisering of instemming voorliggen, per email toegestuurd.
Met betrekking tot advies- en instemmingszaken of informatie waarop een reactie wordt gevraagd, reageert de MR altijd formeel schriftelijk (per email) aan de directeur. Alle MR-leden ontvangen deze reactie. Indien nodig wordt deze reactie ook naar (het College van Bestuur van) Cadans Primair verstuurd. Reacties mogen door elk MR-lid worden geschreven, maar worden altijd verstuurd door de voorzitter.